VaTaN

► "Mahzenden Göklere" ◄

İnternet reklamını keşfeti ve uçtular


Siyasi partiler yeni reklam mecrası olarak interneti seçti ve internet sitelerine giren ziyaretçi sayısını tam üç kat artırdılar. MHP ve DP’nin trafii reklam sayesinde AKP’yi geçti.

İhsan Aydın‘ın haberi

 

22 Temmuz seçimlerine az bir zaman kala siyasi partiler reklamlarını sanal ortama taşıdı. Televizyonlarda siyasi parti reklamlarının yasak olması nedeniyle, internet üzerinden seçmene ulaşmaya çalışan siyasi partilerden MHP ve DP’nin reklam atağı, partilerin sitelerine olan yoğunluğu arttırdı. İnternetin reytingini ölçen alexa.com verilerine göre, DP ve MHP’nin internet reklamlarından sonra, resmi siteleri ziyaretçi sayılarını üçe katladı.

 

Hatta yoğunluğun daha fazla olduğunu söylemek mümkün çünkü partilerin siteleri zaman zaman yoğunluktan dolayı açılmıyor.

 

Siyasi partilerin televizyonlara reklam vermesi yasak olunca, partiler de yeni mecralardan seçmene ulaşmaya çalışıyor. Mitingler ve açık hava afişleriyle seçmene ulaşmaya çalışan siyasi partiler yeni reklam mecrası olarak interneti seçti. Hafta başında Milliyetçi Hareket Partisi ve Demokrat Parti’nin başlatmış olduğu reklam kampanyası, internetin reytingini tutan alexa verilerine de yansıdı.

 

 

Siyasi partilerin aday listelerini YSK’ya teslim ettikleri gün olan 4 Haziran’da tavan yapan siyasi parti resmi siteleri, reklam kampanyalarıyla birlikte tekrar yükselişe geçti.

 

İnternet sitelerinde hafta başından itibaren yayınlanmaya başlayan Demokrat Parti bannerına tıklayanlar www.dp.org.tr sitesine yönlendirildi. Yoğunluk nedeniyle zaman zaman kilitlenen sitede, aday listesi, seçim beyannamesi, miting konuşmaları ve partiyle ilgili bilgilere ulaşılabiliniyor. DP bugün ise reklamını video paylaşım sitesinde hazırlanan DP sayfasına yönlendirdi: http://www.youtube.com/demokratparti Adreste demokrat partinin reklam filmlerini izleme imkanı var.

 

Hafta başında internet reklamlarına ağırlık veren MHP ise Genel Başkan Devlet Bahçeli’nin fotoğrafının kullanıldığı reklam bannerına tıklayanları www.mhp.org.tr sitesine yönlendiriliyor. Sitenin açılış sayfasında; seçim beyannamesi, aday listesi, seçim müzikleri, miting programı, afişler ve ana sayfa kısa yolları bulunuyor.

 

DP ve MHP’nin internet reklamları iki partinin resmi internet sitelerinin ziyaretçi sayısında bir sıçrama yarattı. Alexa verilerine göre sitelerin günlük ziyaretçi sayıları tam üç katına çıktı.

 

Alexa verilerinin son 1 aylık bölümü ise ilginç bir istatistik veriyor. Aday listelerinin YSK’ya teslim edildiği gün olan 4 Haziran’da AK Parti ve MHP’nin internet siteleri son üç yılın en yüksek ziyaretçi oranına ulaşmış. Listelerin teslim tarihinde CHP’nin sitesi de ziyaretçi sayısını arttırırken diğer partilerin site trafiğinde bir değişiklik olmamış.

 

Partilerin verdiği reklamların yanı sıra bazı adaylar da kişisel sayfalarını hazırlayıp internet üzerinden seçmene ulaşmaya çalışıyor. Bunlardan biri CHP İstanbul 1. Bölge 1. sıra adayı İlhan Kesici. Kesici, www.ilhankesici.org adresli sitesinde kendisiyle ilgili bilgiler veriyor.

 

AK Parti İstanbul 3. Bölge adayı Feyzullah Kıyıklık da http://www.feyzullahkiyiklik.com/

adresinden seçmenine ulaşıyor.

Reklamlar

Temmuz 5, 2007 - Posted by | Diğer, Güncel, Gündem, Genel, Haberler, Internet, Reklamlar, Siyaset, Son Dakika, Türkçe, Turkiye

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: