VaTaN

► "Mahzenden Göklere" ◄

Meb Merkezi Sistem Sınavları


SINAV ÇEŞİTLERİ
Ölçme Değerlendirme ve Açıköğretim Kurumları Daire Başkanlığı’nın yıl içinde yaptığı sınavlar 3 gurupta toplanmaktadır.
* Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sınavları
* Açıköğretim Okulları Sınavları
* Resmi Kurumlara Yapılan Sınavlar (Protokollü Sınavlar)

Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Sınavları
1- Seviye Belirleme Sınavları (SBS)
İlköğretim kurumlarının 6., 7. ve 8inci sınıflarında; Görsel Sanatlar, Teknoloji ve Tasarım, Müzik, Beden Eğitimi, Rehberlik/ Sosyal Etkinlikler dersleri dışındaki zorunlu derslerin öğretim programlarından ders yılı sonunda yapılan merkezî sınavdır.

2- Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (PY-B)
İlköğretim okulları ile orta öğretim kurumlarında öğrenim gören 5, 6, 7, 8, 9, 10 ve 11inci sınıf öğrencilerine Bakanlık tarafından verilecek burs ile bu kurumlara bağlı pansiyonlarda parasız yatılı kalacak öğrencileri seçmek ve yerleştirmek için yapılan sınavdır.

Açıköğretim Okulları Sınavları (AÖOS)
Genel Müdürlüğe bağlı olarak faaliyet gösteren Açık Öğretim Lisesi, Açık İlköğretim Okulu, Meslekî Açık Öğretim Lisesi, Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu (sertifikasyon programı) öğrencilerine, bu okulların özel yönetmeliklerine göre uygulanan sınavlardır.

Resmi Kurumlara Yapılan Sınavlar (Protokollü Sınavlar)
Millî Eğitim Bakanlığı başta olmak üzere, resmî ve özel kurum ve kuruluşlarla imzalanan protokollere göre yapılan seçme, yerleştirme, atama, görevde yükselme, unvan değişikliği ve benzeri sınavlardır. Bu sınavlar yılda iki dönem olarak uygulanmaktadır. Birinci dönem Şubat -Mart- Nisan, ikinci dönem Eylül -Ekim- Kasım aylarını kapsamaktadır. Bu sınavların yıllık sınav uygulama planında yer alması zorunlu değildir.

Merkezi Sistem Sınavları

Eylül 1, 2009 - Posted by | Öğrenci, Diğer, Eğitim, Genel, Haberler, Meb, Memurlar, Son Dakika, Türkçe | , , , , , ,

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

